Couleur Café doet dit jaar beroep op twee Brusselse grafitticollectieven voor zijn Street Art line-up.
We vroegen getalenteerde graffiti-artiesten om het festival gedurende 3 dagen op te fleuren met monumentale fresco’s en andere artistieke performances.
Net als vorig jaar werken zijn rond één bepaald thema. Dit jaar focussen ze zich op het gevecht voor vrouwenrechten. Een mooie manier om de liefdadigheidsacties van het Solidarity Village extra in de verf te zetten.
Het collectief PROPAGANZA
PROPAGANZA verenigt een twintigtal ervaren kunstenaars, met diverse stijlen. Het collectief biedt een heleboel evenementen, tentoonstellingen en street art-initiaties aan. Elke artiest is gespecialiseerd in zijn eigen stijl; optische illusies, decors, landschappen, fotorealisme, portretten en grafitti komen allemaal aan bod.
We hebben ze voorgesteld om de onderkant van de vier centrale torens op de site (bijna 25 m² per tour) en twee containers, live te decoreren gedurende de drie dagen van het festival.
In totaal zal er dus ongeveer 200 m² worden gedekt door 15 kunstenaars van dit collectief.
Sommigen onder hen zullen de kans krijgen om hun talent te etaleren tijdens ‘Open Stage’, de openingsact op de Move stage op zaterdag 2 juli. « Open Stage » is een project georganiseerd door het hiphopcollectief « Alerte Urbane ».
http://www.propaganza.be
Het Elsense collectief XL’J
Het Collectief XL’J is ontstaan vanuit de drang om jongeren een stem te geven.
Het team van professionele animators en artiesten staat ter beschikking van jongeren uit de wijk voor workshops of andere originele en kwaliteitsvolle projecten.
De vereniging is reeds vier jaar actief in ubran arts. Dit jaar schildert een vijftiental jongeren een gigantisch fresco van 40m lang (ook rond het thema van de Soldarity Village).